×

Pucisca

Pucisca a Brac sziget északkeleti oldalán fekszik, egy szűk és mély öböl végén. A település történelmét mindig is a kő határozta meg. Az itt található kiváló minőségű bányák miatt, Pucisca Horvátország kőfaragó és kőszobrász fellegvára.

A középkortól kezdve híres kőfaragó iskolák működnek itt. Horvátország két leghíresebb szobrásza Branko Deskovic és Valerije Michieli is itt született és itt tanulta ki a mesterséget. Számos trogiri és splitti villa illetve szentély kőanyagát a szomszédos kőbányák adták. A feldolgozásuk is természetesen itt történt.

Pucisca Horvátország kellős közepén, a Brac sziget északi partján fekszik
Pucisca egy csodaszép kisváros a Brac sziget északi partján

A város érdekessége, hogy nagyon sok háznak még a teteje is kőből készült, így Pucisca sokkal fehérebb kinézetű, mint a többi hagyományos dalmát település. A helyi látnivalók felsorolását a település legnagyobb szentélyével kezdjük. Ez a Szent Jeromos plébániatemplom 1566 és 1750 között épült. Egy különálló harangtoronnyal rendelkezik, melyet Szűz Máriáról neveztek el.

A kikötőben érdekes és nagyon szép faragott lámpaoszlopokat fedezhetünk fel. Amelyik házban kőfaragó lakik, ott az egész épület kialakítása is sokkal szebb, mint egyébként. Díszesen faragott ablakpárkányok, koronázó párkányok, erkélyek fedezhetők fel. Ezek az apró részletek teszik Puciscát teljesen egyedivé. Ha a kikötőn sétálunk, egyedileg faragott szuveníreket is vásárolhatunk. Természetesen minden itt helyben készült.

Nemrég Puciscán egy közvetlen tengerparti és hatalmas tengeri terasszal / grillsütővel rendelkező apartmant foglaltam. Mi egy 2 fős stúdiót foglaltunk – ahhoz tartozik ez a hatalmas grill – mellettünk pedig egy 4 fős apartman volt. Ha mindkét apartmant kibéreljük: 2 család, vagy nagyszülőkkel / gyerekekkel kényelmesen elférünk itt. Amikor megérkeztünk friss horvát házi süti és diólikőr várt, a grill pedig teljesen fel volt pakolva. Olyan érzésen volt, mintha egy régi barátomhoz tértem volna vissza. Következő nap palacsintát hozott a házi néni. Ami még fontos, ide a kutyusod is magaddal hozhatod, és pontosan a ház előtt van egy strand. Mi szeptemberben 32e Ft-ot fizettünk naponta, most nyáron 36e Ft. Szállást itt tudunk foglalni!

Ha Puciscan nyaralunk vagy az öböl partjain tudunk strandolni, vagy egy kicsit autóznunk kell. Pucisca strandjai alapvetően sziklásak. Itt szinte csak az öböl partján tudunk fürdeni. Ha kocsiba ülünk, pár perces vezetéssel elérjük a Luke és Konopljikova öblöket, ahol sokkal kényelmesebben tudunk strandolni, mint Puciscán. Ha homokos tengerparton szeretnénk strandolni, akkor vezessünk el a Lovrecina-öbölbe.

Kövess közösségi oldalainkon is!