Mindenki imádja Dubrovnikot
Egy frissen közzétett összefoglaló szerint, mindenki imádja Dubrovnikot.
A Dubrovniki Turisztikai Hivatal legújabb összefoglalója szerint nemcsak az ott lakók, de mindenki imádja Dubrovnikot. Szerintük ha világ médiában Horvátország szóba kerül, majd minden esetben vagy szóba kerül Dubrovnik is legalább egy fotó erejéig.
Cikkünkben hosszasan beszámolnak arról milyen vonzó turisztikai célállomás lett az elmúlt években. Hosszan méltatja a New York Times, a Guardian a Daily Mail, a McDonalds olasz hetek poszterére is Dubrovnik óvárosa került és itt forgatják a Trónok Harcát is.
A hírességek körében is vonzó célállomás lett Dubrovnik. Egyes vélemények szerint ma Abu Dhabi után a világ második legvonzóbb celeb helye. Megfordult itt az elmúlt években Brad Pitt és Jolie felesége, tavaly Armani hajója nem tudott lehorgonyozni a kikötőben, mert nem fért be, idén Scumacher hajókázott az Adrián (és vélhetően Dubrovnikba is ellátogatott), de kisebb nevek is akadnak a palettán, mint Bill Gates, vagy éppen Michael Duglas.
A britek is imádják Dubrovnikot. Idén csak Dubrovnikba 45 ezer brit érkezett, 40%-al több mint tavaly. A britek már nemcsak nyáron utaznak Dubrovnikba, hanem Húsvéttól egészen Karácsonyig.
A horvátok legújabb favoritja: a világítótornyok
Mivel már sikerült elhitetni a világgal, hogy Dubrovnik a világ egyik legmenőbb helye, most azzal kampányolnak, hogy az igazi fényűzés egy világítótoronyban nyaralni. 45 világítótorony van az Adrián, melyből 12 fogad vendégeket. Az apartmanok árai az egekbe szöktek. Akár 2300 angol fontot is elkérnek egy éjszakáért (ez 800.000 forintra jön ki átszámolva). Még így is 98%-os a kihasználtság a nyári hónapokban..