×

A Krk híd története, használati díja

A Krk híd (horvátul: Krčki most) a Krk szigetet köti össze a szárazfölddel. 1976 és 1980 között épült. 1430 méter hosszú. A legmagasabb pontján 390 méter magas. Eredetileg Titó hídnak hívták, a későbbiekben keresztelték át Krk hídra.

 

Kraljevicától indul a Krk híd, egy megállót tesz a Sveti Marko szigeten, majd tovább haladva éri el a Krk szigetet. A Sveti Marko sziget egyébként egy temetősziget volt. A Krk hídnál sokszor erős széllökések vannak, ilyenkor le szokták zárni.

A Krk híd a régió jelképe
A Krk hidat mindenki könnyen felismeri

Már a középkorban is létezett egy Krk híd. A jegyzetek szerint nem itt volt, hanem egy kicsivel lejjebb a Vošćica foknál. Itt a legkeskenyebb a tenger. A régi híd segítségével tudott a Frangepán dinasztia a szárazföldön terjeszkedni.

A Krk híd ötlete már az első világháború alatt is felmerült. Eredetileg Malinskánál akarták megépíteni, de kockázatos volt a tengerfenékre építkezni, így elvetették az ötletet. 1960-ban ismételten előkerült az ötlet. A második körben szemelték ki a Sveti Marko szigetet támasznak. Végül 1976-ban a Titó vezette Jugoszláv Szövetségi Köztársaság építette fel. Ma a Krk híd a Krk sziget és egyben a Kvarner régió jelképe. Gigantikus méretei miatt, sokan állnak meg két oldalt fényképezni.

A Krk híd díja 35 kuna, de csak a befelé való hajtáskor kell fizetni (a kifelé út ingyenes).

Kövess közösségi oldalainkon is!